Danmarks jægerforbund
Danskflugtskydningsforbund

Hedehusene Fløng Jagtforening

Den 18-6-2022 var der fremmødt 27 betalende hunde, hvoraf 10 hunde med max point skulle dyste om placeringerne.

1. vinder blev Finn Rasmussen, 2. vinder blev HV Rasmussen og 3. vinder blev Sune Winther.

Unghunde gruppen blev vundet af Svend Hansen med springeren Berta.

Tillykke til til alle.

På Hedehusene/Fløngs gruppe på Facebook kan man se alle billederne fra selve dagen.

Mvh Kurt

Se alle billeder her

ImageImage

Prøve Ballerup Jagtforening

Så har HFJ. Banden været til apporteringsprøve i Ballerup d. 11-06-2022.

Her gik det ikke så godt for HFJ. Det blev til en 5. plads til Gert og en 6. plads til Finn, så øv.

Men Gert blev 1. vinder på multibanen, hvor man skulle apportere 5 stykker vildt, så det var jo meget godt.

KTH

HFJ prøvehundeHFJ prøvehunde

Prøve Herfølge Jagtforening

Så har HFJ. Banden været til apporteringsprøve i Køge/Herfølge jagtforening d. 5 juni 2022, hvor næsten alle gik igennem med max point 30. Derfor var det tiden på fasan-banen, der blev gældende for om man kom med i matchingen, hvor de 10 bedste tider skulle dyste om pladserne.

1. vinder blev Steen Johansen, 2. vinder blev Finn Rasmussen og 3. vinder blev HV. Rasmussen.
Desværre kom prøvelederen til at nævne en anden person, som 3. vinder, ØV! Denne fejl blev først opdaget efter præmieoverrækkelsen, så HV. fik 4 flasker rødvin som kompensation for fejlen og står derfor ikke på sejers skamlen. Dette figurærer desværre ikke på Køge/Herfølges hjemmeside.

HFJ. stillede også med et hold, som bestod af Ann, Tine, Finn og Steen, som fik en flot 2. præmie.
Så det var en god dag for Banditterne fra Hedehusene/Fløng Jagtforening.

Prøve Stenlille Jagtforening

Så har HV Rasmussen og Kurt Thorup været til Apporterings Prøve i Stenlille Jagtforening hvor max. point var 30. HV fik max. point 30. Kurt fik 29 point, da Gaia slap grebet på kaninen, da hun kom på plads, så øv, at hun måtte nøjes med 9 point i denne disciplin.

HV skulle ud i match, hvor der skulle hentes en and, der var lagt i noget højt græs. Derfra ca. 20 meter blev der kastet en due, hvor der blev skudt. Når så kasteren var kommet væk, fik man besked på at apportere anden og derefter duen. Dette var på tid og desværre var HV ikke placeret blandt de 3 bedste, men vi prøver igen.

Hvis nogle har lyst til at hjælpe til ved vors Apporterings prøve d. 18/06-2022 kan i kontakte Kurt på
Tlf. 5357 6944

Hovedgaden 610 D • 2640 Hedehusene